Sunday 15 December 2013

Vitamin untuk Kulit Cantik

Rasa sedih , dan kurang berkeyakinan diri sbb Kulit Jerawat? Kusam? Parut berlubang2 ? Asyik tukar2 product, tapi tak berkesan? 

takkan nak putus asa nak biarkan kulit tu rosak kan. Kena rawat dari dalaman dengan mengambil vitamin tambahan sbb kesihatan dalaman yang memainkan peranan besar dalam menentukan kecantikan luaran


Cadangan Vitamin yang perlu diambil untuk mendapatkan .kulit yang sihat, cantik, cerah & lembut tanpa jerawat


(1) Vitamin C :


 antikoksidan yg bertindak melambatkan proses kerosakan oleh radikal bebas yang menjadi punca kemusnahan kolagen serta masalah kulit kering, kedut serta garis penuaan.
Vitamin C juga bertindak melindung dan membaiki kulit. Selain itu, Vitamin C adalah bahan utama dalam sintesis kolagen, protein yang membentuk struktur asas kulit





diperbuat daripada non-GMO (genetically modified organism) soya yang lengkap dengan 9 asid amino penting yang TIDAK boleh dihasilkan oleh badan. Sel kita diperbuat daripada protein dan ESP membantu untuk menghasilkan sel yang sihat, menggantikan sel kulit yang sudah mati serta membaiki struktur kulit semula.

Nota : ESP membantu penyerapan vitamin lain dengan LEBIH CEPAT berbanding tanpa pengambilannya.



(3) B-complex :


  •  Mengandungi 8 kumpulan vitamin B yang melengkapi antara satu sama lain. Ianya membantu untuk mengekalkan tona kulit yang sihat.
  • Vitamin B complex yang dilengkapi dengan Biotin yang penting bagi  mengelakkan kulit anda boleh menjadi kering dan bersisik.
  •  Sangat berkesan untuk mengawal stress dan membuatkan kita jadi gembira serta tenang.  Sentiasa Stres juga penyumbang kepada masalah serius kulit berjerawat.




(4) Vitamin E 


Merupakan antioksidan yg tidak dapat dihasilkan oleh badan. Bertindak meneutralkan radikal bebas serta mencegah proses penuaan daripada berlaku serta  melindungi kulit daripada kerosakan matahari kerana cahaya matahari UV-janaan radikal bebas .Vitamin E juga cenderung untuk membantu utk kelembapan, melegakan kekeringan dan menjadikan kulit kelihatan lebih muda.



No comments:

Post a Comment