Friday 1 November 2013

Keistimewaan Vivix

Vivix ™ mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.


1- Anggur Muscadine

                                  

Anggur muscadine :
a. anggur liar yang mempunyai 20 kromosom - meyediakan lebih banyak faedah kesihatan, fungsi immune yang lebih tingi & sifat antioksidan yang lebih kukuh. 

b. saiz anggur muscadine adalah lebih sebesar bola golf.  

c. kerana pertumbuhan alam sekitarnya yang unik, cahaya matahari yang kuat ia mengandungi banyak polifenol dan resveterol

d.  mengandungi asid ellagik dalam kepekatan yg tinggi, satu phyto-nutrient yang tidak dijumpai di dalam anggur jenis lain dan telah menunjukkan mempunyai ciri-ciri menghentikan mimia penyebab kanser, anti-virus dan anti-bakteria.

according to the American Institute for Cancer Research, or AICR. In laboratory studies, ellagic acid prevented cancers of the bladder, lung, breast, esophagus and skin.

e. ahli sains menggabungkan resveratrol yang lampautulen dengan ekstrak dari anggur hebat ini, eldeberry eropah & lobak unggu yang berfungsi sebagai anti-penuaan selular.

2- Elderberi


                                


a.  Eldeberry berkesan dalam mengubati simptom flu, terutamanya influenza.

b. B.berry mengandungi falvonoids, yang menpunyai ciri antioksidan yang kuat, secara tidak langusng mengukuhkan sistem immun melawan jankitan virus & bakteria.

c. Kaya dengan anthocyanins yang memberi kesan anti-radang. ia juga mengurangkan simptom seperti sakit otot, sakit atau demam yang berkaitan dengan selsema atau influenza.

d.  juga kaya dengan vitamin A, B , C dan nutrien seperti asid, amino acids, carotenoid, tannin dan rutin. semua ni bermanfaat untuk flu, jankitan yeats, astma, batuk sesak hidung & dada & diabetes.

e.  ia juga merendahkan tahap kolesterol dan menghalang oksidasi kolestrol LDL (okidasi LDL dianggap sebagai 1 penyebab penyakit kardiovascular)

f.  secara kesimpulan, elderberry mamapu memberi perlindugan terhadap penyakit kardiovaskular dan jantung termasuk strok dan serangan sakit jantung.  Elderberri juga dapat membantu mengurangkan stress, memperbaiki penglihatan & penghadaman.


3- Polygonum Cuspidatum

                                

Polygonum cuspidatum sejenis pokok saka terbesar di Asia adalah sumber semula jadi resveratrol sama seperti yang terdapat pada kulit anggur merah dan biji anggur merah. 

Tumbuhan ini mempunyai banyak faedah kesihatan dan sering terdapat dalam produk antipenuaan. Ini kerana kandungan resveratrol membantu memperlahankan proses penuaan, merendahkan kolesterol, merendahkan tekanan darah dan mengurangkan lebihan lemak yang tidak diperlukan tubuh.

supplement 


4- Lobak Ungu



                                            


Lobak ungu
a. sumber vitamin A terbaik, mengandungi fitokimia  termasuk carotenoids, phenolics, polyacetylenes, isocoumains dan sesquiterpenes.

b. mengandungi anthocyanins, antioksidan yg mustajab. selain drp antioksidan, anthocyanins mepamerkan banyak aktiviti termasuk anti-radang, anti-mikrobial & anti-carcinogen.

c. anthocyanins juga mempamerkan kesan pada saluran darah, platelet & lioprotein yang berkebolehan mengurangkan risiko penyakit koronari jantung.

Berry mengandungi banyak antocyanins terutama bluberry, yang mengandungi  aktiviti anti oksidan yg teramat tinggi

d.  asid klorgenik adalah antioksidan paling banyak dalam semua jenis carrot. asid klorgenik bertanggungjawab mengurangkan diabetes .



* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah penyakit*

No comments:

Post a Comment