Sunday 29 December 2013

Kenapa mesti Pilih Shaklee Collagen Powder?

hi gorgeous semuaa!

hari ni.. sy nak share pasal shaklee collagen powder (SCP) yg hot sangat ni. mana tak nyer, baru hari kedua promosi bulan oktober 2013, dah Sold out! masing-masing memborong SCP bertingket-tingket. he he.
Saya sendiri pun sangat suka SCP & sudah amalkan ~ 2 bulan. Alhamdulillah parut jerawat makin pudar & jerawat susah nak jadi.

Jadi dalam banyak-banyak produk kat luar tu, kenapalah SCP ni jugak menjadi pujaan hatiku dan ramai wanita-wanita lain. Benda yang sangat saya titikberatkan ialah keselamatan & keberkesanan produk. Saya tak nak kerana cantik, badan binasa. saya nak cantik & sihat sebab badan kita ni nak guna lama, nak jalankan tangunggjawab kepada yang maha Esa. InshaAllah.

Jadi berbalik kepada sebab SCP ni sangat istimewa :

==> dihasilkan drp RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah; sumber kolagen yg PREMIUM dgn kadar penyerapan lebih tinggi & tahap pencemaran yg lebih kecil dibandingkan dgn kolagen haiwan.


- Shaklee Collagen Powder dihasilkan drpd sisik ikan merah (Red Snapper) yang terdapat di lautan dalam.

- bila si lautan dalam, kurang pencemaran kimia, ikan yang berada di lautan dalam boleh dikatakan bebas pencemaran.

 - Ini menjadikan ianya selamat dan tiada kesan sampingan yang negatif.

- Ikan merah pula sifat dia sangat lasak. Since ikan ini adalah ikan laut dalam, ia mampu menahan tekanan yang sangat tinggi. Ia turut bermaksud sifat yang ada dalam sisik ikan tu sangat kuat sebab boleh tahan duduk di laut dalam.

- Sifat yang sangat kuat ni menjadi jaminan Collagen yang bersumberkan ikan ni sangat reliable.

 - Bukan semua jenis ikan boleh hidup pada tekanan tinggi jauh di dasar laut. Manusia pun tak boleh berada jauh ke dasar laut.

Oleh itu Shaklee menggunakan sisik ikan merah sebagai sumber collagen kerana ia tahan lasak dan berkualiti tinggi. Sangat berkualiti tinggi!

(kolagen bersumber ikan strukturnya yang mirip dengan kolagen manusia dan molekulnya lebih kecil mudah diserap oleh tubuh manusia dan sebab ia tahan lasak..)

==> size hanya 1000 dalton (utk penyerapan unggul dan membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis dgn lebih berkesan==> efek yg segera)



==> dihasilkan drp dari 7 ramuan khas:


1. Kolagen ikan: Memberikan kesan elastin, mengekalkan kulit lebih anjal

2. Ekstrak kulit kerangan: mengandungi glukosamina sbg pelincir sendi, menghidrat mata, & melegakan ketidakselesaan mata

3. Lactobacillus acidophilus: Meningkatkan penyerapan kolagen

4. Ekstrak biji Camellia Japonica: Mengandungi acid oleik dan isoflavon. Membekalkan nutrisi dan penghidratan

5. Ekstrak Pfaffia: Merawat rambut gugur, ketidakseimbangan hormon, dan meningkatkan tenaga batin. Meningkatkan prestasi dan tenaga.

 6. Vitamin C: Menggalakkan pengeluaran kolagen dan menentang radikal bebas.

7. Vitamin B2,B6: membekalkan tenaga penting dalam proses pengeluaran kolagen didalam sel tubuh.

bukan itu ajer..

SCP dilengkapi dgn asid hidraulik utk mengekalkan kelembapan kulit. 1 gram asid ini boleh menahan sebanyak 6 Liter air. banyakkan! tak mampu sy nak minum air sebyak 6L. gulp!


so jangan lepaskan peluang hebat promosi shaklee collagen powder ni tau. hanya pada bukan oktober 2013 ! anda bole terus hubungi saya utk maklmuat lanjut yer :)


No comments:

Post a Comment